Deze website maakt gebruik van cookies. Als u de site blijft gebruiken, gaat u akkoord met ons privacy- en cookiebeleid. Sluiten

Visie

Beste Werkgevers 2016 dagcompilatie

Je medewerkers maken het verschil voor de organisatie. En met jouw personeelsbeleid maak je het verschil voor je medewerkers. Om succesvol te kunnen zijn, is het essentieel dat je organisatie via strategisch HRM alles doet om te zorgen dat medewerkers met plezier naar hun werk gaan. Het leveren van prestaties is niet alleen organisatieafhankelijk, maar ook medewerkerafhankelijk.

Goed werkgeverschap

Het HR beleid moet er op gericht zijn om goed werkgeverschap na te leven. Personeelsbeleid gericht op het werken aan medewerkerstevredenheid is niet genoeg. Een organisatie wordt steeds vaker beschouwd als de omgeving waarin medewerkers in staat moeten worden gesteld om goed te presteren. Het liefst wil je dat medewerkers positief in je organisatie staan en willen bijdragen aan het succes van je organisatie. Als er sprake is van goed werknemerschap en goed werkgeverschap ben je samen succesvol. De prestaties en het succes van je organisatie zijn het resultaat van de wisselwerking tussen de organisatie (die voorwaarden scheppen om optimaal te kunnen presteren) en de medewerkers (die de wil moet hebben om adequaat te werken). De balans tussen goed werkgeverschap en goed werknemerschap is dan een voorwaarde voor succes.

Een positieve beleving

Goed werkgeverschap houdt in dat de afdeling HRM beleid voert om de randvoorwaarden te scheppen voor een positieve werkbeleving (medewerkerstevredenheid). Een positieve beleving van de verschillende gebieden zoals werkzaamheden, arbeidsomstandigheden, secundaire arbeidsvoorwaarden en ontwikkelingsmogelijkheden. Goed werknemerschap houdt in dat de medewerker op een positieve manier in de organisatie staat. Denk aan zaken als motivatie, betrokkenheid, fysieke en mentale conditie en loyaliteit. Om tot de optimale balans van goed werknemerschap en goed werkgeverschap te komen is inzicht vereist in wat er binnen je organisatie speelt. Hoe tevreden zijn je medewerkers? Maar ook: hoe gedreven zijn ze? De balans wordt opgemaakt door verschillende HR thema's die nauw met elkaar samenhangen en elkaar beïnvloeden.

Beste Werkgever – het keurmerk

Om de beste werknemers aan te trekken en te behouden is het van belang om tot de meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland te behoren. Als "Employer of Choice" (of beste werkgever) heb je de mogelijkheid om medewerkers aan te trekken en te behouden die voor hogere klantgerichtheid, productiviteit en engagement zorgen. Het Beste Werkgever Keurmerk reiken we uit aan organisaties die bovengemiddeld presteren in het goed werkgeverschap en bij de top van de Beste Werkgevers van Nederland behoren. Voor arbeidsmarktcommunicatie is dit een waardevolle titel om in je arbeidsmarketing communicatie te gebruiken.

Employer branding

De Persgroep Employment Solutions biedt mogelijkheden voor een goede arbeidsmarktcommunicatie door middel van haar brede portfolio met merken als onder andere NationaleVacaturebank, Tweakers, Intermediair, de Volkskrant, AD, Troje en Het Parool. De Persgroep Employment Solutions zorgt voor individuele maatwerk oplossingen die uiteenlopen van het vervullen van je vacaturebehoefte tot en met het adviseren en implementeren van een totale 'employer branding' strategie.